اختلال عاطفی فصلی ممکن است امسال از هر زمان بدتر باشد – در اینجا نحوه مقابله با این روش است


بیش از نیمی از بزرگسالان آمریکایی حرف خودشان را می زنند سلامت روان رنج برده است به دلیل همه گیری ویروس کرونا و با سرد شدن هوا و کوتاه شدن روزها ، بسیاری از آنها ممکن است به ویژه افسرده باشند. اما در بعضی موارد ، تغییر خلق و خوی با فصل می تواند نشانه ای از یک مسئله جدی تر باشد – نوعی افسردگی که به عنوان اختلال عاطفی فصلی یا SAD شناخته می شود.

طبق انجمن روانپزشکی آمریکا (APA) ، SAD گاهی اوقات افسردگی فصلی یا زمستانی نامیده می شود. در راهنمای تشخیصی اختلالات روانی (DSM-5) به عنوان “اختلال افسردگی اساسی با الگوی فصلی” شناخته شده است.

علائم معمولاً در ماه های پاییز و زمستان شروع می شوند و معمولاً با تغییر فصل در بهار بهبود می یابند. برخی از افراد در تابستان از SAD رنج می برند ، اگرچه نوع آن بسیار کمتر است.

APA توضیح می دهد: “SAD با عدم تعادل بیوشیمیایی مغز ناشی از ساعات کمتری از نور روز و نور خورشید در زمستان همراه است.” “وقتی فصول تغییر می کنند ، مردم تغییراتی در ساعت داخلی بیولوژیکی یا ریتم شبانه روزی خود تجربه می کنند ، که باعث می شود آنها با برنامه روزانه خود مطابقت نداشته باشند.”

طبق گفته انستیتوی ملی بهداشت روان (NIMH) ، علائم و نشانه های این بیماری شامل مواردی است که با افسردگی اساسی همراه هستند و همچنین برخی از موارد خاص SAD است. علائم افسردگی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • بیشتر اوقات احساس افسردگی می کنید
  • از دست دادن علاقه به فعالیتهایی که زمانی از آنها لذت می بردید
  • تغییر در اشتها یا وزن
  • مشکلات خواب
  • احساس سستی یا آشفتگی
  • وجود انرژی کم
  • احساس ناامیدی یا بی فایده بودن
  • در تمرکز مشکل دارید
  • شما مرتباً فکر مرگ یا خودکشی می کنید

افراد مبتلا به FEA ممکن است در زمستان بی خوابی را تجربه کنند. پرخوری ، به ویژه هنگام گرسنگی برای کربوهیدرات ها. افزایش وزن و کناره گیری اجتماعی. اما افراد مبتلا به SAD ممکن است هر علامتی را تجربه نکنند.

APA می گوید ژانویه و فوریه معمولاً سخت ترین ماهها برای مبتلایان به SAD در ایالات متحده است ، گرچه می توانند حدود 40٪ از سال را به طول انجامد.


بهداشت روان برای COVID-19

07:39

و همه گیری ، مانند سایر عوامل استرس زای امسال ، می تواند اوضاع را بدتر کند.

“کسانی که بیشتر هستند مستعد SAD هر ساله شکل شدیدتری از علائم آنها به دلیل استرس های اضافی که همه تجربه می کنند قابل مشاهده است – همه گیری ، ناآرامی های اجتماعی ، جو سیاسی ، عدم ملاقات با خانواده در تعطیلات و غیره. “دکتر وال رایت ، مدیر ارشد نوآوری مراقبت های بهداشتی در APA ، به CBS News گفت.

در حالی که رایت گفت تنها حدود 5٪ از جمعیت ایالات متحده سالانه رنج می برند ، ممکن است در سال جاری وضعیت افزایش یابد ، “تا حدی به دلیل اینکه بسیاری از مردم فکر می کنند می توانند وقت خود را در خارج از کشور به عنوان یک تعطیل در طی یک بیماری همه گیر “او ادامه داد:” با درجه حرارت پایین و ساعات کم نور در دسترس ، مردم ممکن است کمتر وقت خود را در فضای باز بگذرانند ، که می تواند منجر به “بلوز زمستانی” شود.

دکتر دانیل کاپلین ، رئیس انجمن روانشناسی ایالت نیویورک و استادیار کالج سنت فرانسیس گفت: برای اینکه فرد مبتلا به SAD تشخیص داده شود ، باید “علائم افسردگی را به مدت دو یا چند سال در همان فصل تجربه کند. مقابل CBS News. بنابراین ، او توضیح داد ، “گفتن جدی اینکه COVID-19 باعث افزایش SAD در سال جاری خواهد شد ، چالش برانگیز است.”

کاپلین اضافه کرد: “من به محققان توصیه می کنم طی چند سال آینده وضعیت خلق و خوی را ردیابی کنند تا ایالات متحده بتواند همه گیر شود.” اما او گفت که SAD امسال “در میان کسانی که از آن رنج می برند” بارزتر خواهد بود.

برخی از افراد بیشتر از دیگران به SAD مبتلا می شوند. NIMH گفت: این شیوع در زنان بیشتر از مردان است و در بیشتر موارد در سنین جوانی شروع می شود. این بیماری بیشتر در افرادی که در مناطق شمالی زندگی می کنند ، جایی که در زمستان ساعات کمتری از نور روز وجود دارد ، مانند آلاسکا یا نیوانگلند.

SAD همچنین در افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی یا اختلال دو قطبی بیشتر دیده می شود. افرادی که از SAD رنج می برند معمولاً دارند سایر اختلالات روانی، مانند یک اختلال خوردن یا اضطراب ، طبق NIMH. این بیماری همچنین می تواند در خانواده ها م workثر باشد و در کسانی که نزدیکان آن ها دیگر بیماری های روانی دارند بیشتر دیده می شود.

رایت گفت که گروههایی که بطور نامتناسبی تحت تأثیر همه گیری قرار گرفته اند ، از جمله خط مقدم و کارگران مهم ، “در برابر بسیاری از پیامدهای بهداشت روان و رفتار مانند افسردگی ، اضطراب ، مصرف مواد و افکار خودکشی آسیب پذیرتر هستند ، که مطالعات قبلی توسط گروههایی مانند CDC قبلاً نشان داده شده است. “


چگونه همه گیر بر سلامت روان تأثیر می گذارد

06:43

رایت و کاپلین بر اثربخشی و اهمیت جستجوی کمک حرفه ای تأکید کردند در صورتی که مردم معتقد باشند ممکن است دارای علائم SAD باشند یا نگران سلامت روان خود باشند.

کاپلین گفت: “رفتار درمانی مبتنی بر بینش و شناختی در شناسایی منشا علائم افسردگی مفید است و می تواند به مشتری در سازماندهی مجدد الگوهای فکری خود کمک کند.” “به این ترتیب اغلب باعث بهبود روحیه می شود.”

رایت تأکید کرد ، “تشخیص باید بر خلاف دکتر گوگل توسط یک متخصص مجاز و آموزش دیده انجام شود.”

کاپلین اضافه کرد که در موارد شدید ، مشاوره با متخصصانی که می توانند داروهای مناسب را تجویز کنند ممکن است علاوه بر درمان سنتی مفید باشد.

اما او همچنین گفت: “چندین مداخله” وجود دارد که مردم می توانند در خانه امتحان کنند که می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند.

کاپلین و رایت گفتند که نور درمانی به عنوان یک درمان موثر است غمگین. نور درمانی شامل نشستن در مقابل یک جعبه نور درمانی است که نور بسیار شدیدی را ساطع می کند و اشعه ماوراlet بنفش آسیب رسان را فیلتر می کند. APA گفت ، درمان معمولاً به 20 دقیقه یا بیشتر زمان در روز در معرض نور جعبه قرار دارد – معمولاً صبح.

رایت توضیح داد که جعبه های سبک “وقتی در همکاری با تأمین کننده ای که می تواند به شما در تعیین میزان و زمان استفاده از آن کمک کند ، بسیار مثر هستند”.

کاپلین همچنین گفت که فعالیت هایی مانند ورزش ، یوگا و مدیتیشن می تواند در کاهش وزن SAD مفید باشد. اما وی تأکید کرد که این فعالیت ها نباید جایگزین کار با a شود متخصص بهداشت روان.

رایت گفت که “همه می توانند از حداکثر قرار گرفتن در معرض نور طبیعی خورشید بهره مند شوند” در ماه های زمستان. وی توضیح داد که نور صبح “بهترین” است ، بنابراین شروع برنامه های جدید ، مانند نوشیدن یک فنجان قهوه در نزدیکی پنجره رو به شرق ، اولین حرکت خوب بود.

وی همچنین پیشنهاد داد که در میانه روز در فضای باز قدم بزنید تا حداکثر میزان آفتاب را بگیرید. و در صورت امکان ، یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود را با خود همراه کنید – در حالی که پروتکل های مناسب فاصله اجتماعی را دنبال می کنید.

رایت گفت: “اگرچه بدیهی است که ما به طور قطعی نمی دانیم ، اما قطعاً این احتمال وجود دارد که اختلال عاطفی فصلی امسال بیش از هر زمان دیگری بدتر شود.” اما ، وی تأكید كرد ، “اجتناب ناپذیر نیست اگر افراد از قبل برنامه ریزی كنند و قدمهایی را برای به حداكثر رساندن خود در معرض نور خورشید و طبیعت بردارند و به یافتن راههایی برای مراقبت از خود ، از جمله حفظ ارتباطات اجتماعی با دیگران ادامه دهند.”

منابع

در مواقع اضطراری با شماره 911 تماس بگیرید.

خط ملی پیشگیری از خودکشی 7 ساعت در هفته بصورت رایگان در دسترس است:

  • برای کسانی که ناشنوا یا کم شنوا هستند با 1-800-273-8255 (TTY 1-800-799-4889) تماس بگیرید

  • بازدید самоخود پیشگیری خط زندگی.org برای گپ زدن با کسی در Lifeline

تسکین فاجعه برای سو abuse مصرف مواد و سلامت روان (SAMHSA):

انستیتوی ملی بهداشت روان (NIMH) این وب سایت اطلاعات بیشتری در مورد نحوه دریافت کمک دارد: www.nimh.nih.gov/findhelp


منبع: elitenews.ir

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*